REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO
Sklep internetowy Infowita prowadzący
działalność pod adresem
internetowym infowita.pl prowadzony jest przez: Krzysztof Abramek,
Kosuty 1, 21-421 Tuchowicz.
§ 1
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
- Sklep infowita.pl działa na zasadach
określonych w niniejszym Regulaminie. - Regulamin określa warunki zawierania i
rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu, oraz tryb postępowania
reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług
świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www infowita.pl,
zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania
umów o świadczenie usług drogą elektroniczną. - Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia
czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu
infowita.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego
Regulaminu. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym
Regulaminie mają zastosowanie przepisy:- ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r., - ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja
2014 r., - ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów
konsumenckich z dnia 23 września 2016 r., - ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964
r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
- ustawy o świadczeniu usług drogą
§ 2
DEFINICJE
ZAWARTE W REGULAMINIE
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej
infowita.pl umożliwiający złożenie Zamówienia. - KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub,
zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą. Klientem może być wyłącznie osoba
zamieszkała, lub przebywająca na terenie Polski. - KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z
przedsiębiorcą czynności prawnej
niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. - PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność
prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą, lub
zawodową. - PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca
przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. - REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
- SKLEP
– Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem infowita.pl. - SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421. Sprzedawca nie jest płatnikiem podatku VAT.
Tuchowicz, prowadzący nierejestrowaną działalność gospodarczą. - UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między
Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. - ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące
ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą. - CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych,
którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3
INFORMACJE
DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
- Sklep infowita.pl prowadzi sprzedaż Produktów
za pośrednictwem sieci Internet. - Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne
z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. - Informacje znajdujące się na stronach
internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu
na warunkach podanych w jego opisie. - Cena Produktu uwidoczniona na stronie
internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera
wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy. - Zamówienia można składać poprzez witrynę
internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep infowita.pl) – 24
godziny na dobę przez cały rok. - Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez
Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień
w czasie składania Zamówienia.
§ 4
ZAWARCIE
UMOWY SPRZEDAŻY
- Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest
wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez
Sprzedawcę sposobem, zgodnie
z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu. - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca
niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie. - Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym
mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego
Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez
przesłanie wiadomości e-mail. - Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów
Zamówienia, formularz odstąpienia od umowy, - niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o
prawie do odstąpienia od umowy.
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów
- Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości
e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą. - Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana
dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu. - Na żądanie Kupującego, Sprzedawca wystawi zwykłą fakturę, ponieważ Sprzedający nie jest płatnikiem VAT.
§ 5
SPOSOBY
PŁATNOŚCI
- Sprzedawca udostępnia następujące sposoby
płatności:- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek
bankowy Sprzedawcy, płatność
za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
- płatność przelewem tradycyjnym na rachunek
- W przypadku płatności przelewem tradycyjnym,
wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 50 1020 5558 1111 1013
3550 0032 (Bank Inteligo). W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie
nr …”. - W przypadku płatności za pośrednictwem
elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed
rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności
umożliwia dokonanie płatności za pomocą szybkiego przelewu z wybranych
polskich
banków, systemu BLIK, oraz PayPal. - Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty
ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 2 dni roboczych od dnia jej
zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. - Produkt zostanie wysłany dopiero po jego
opłaceniu.
§ 6
KOSZT,
TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
- Koszty dostawy Produktu, które pokrywa
Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia. - Na termin dostawy Produktu składa się czas
kompletowania Produktu, oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:- czas kompletowania Produktów wynosi 2 dni
roboczych, - dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome
przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 7
dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie
w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
- czas kompletowania Produktów wynosi 2 dni
- Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane
wyłącznie na terenie Polski.
§ 7
REKLAMACJA
PRODUKTU
- Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu
z umową.- Podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności
Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z
dnia 30 maja 2014 r., - podstawa i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są
określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r, - Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta
będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w
chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili,
chyba że
termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę, lub osoby
działające w jego imieniu jest dłuższy, - zawiadomienia
o braku zgodności Produktu z umową, oraz zgłoszenie odpowiedniego
żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
krzysztofabramek@eurobiz.com.pl, lub
pisemnie na adres: Krzysztof Abramek, Kosuty 1, 21-421 Tuchowicz. - w powyższej wiadomości w formie pisemnej lub
elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności
dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę
wystąpienia nieprawidłowości, oraz dane kontaktowe. Podane informacje
znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę, - dla oceny nieprawidłowości i niezgodności
Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy,
a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt, - Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta
niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji, - w przypadku reklamacji Klienta będącego
Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej
zgłoszenia jest jednoznaczne
z jej uwzględnieniem, - w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta
będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
- Podstawa i zakres odpowiedzialności
- pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz
ponownego dostarczenia Produktu do Klienta, - obniża cenę Produktu (obniżona cena musi
pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru
niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny
najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu
ceny od Konsumenta, - w przypadku odstąpienia od umowy przez
Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie
14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru, lub dowodu jego odesłania.
W razie odstąpienia
od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do
Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,
-
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana na
papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
- odpowiedź na reklamację jest przekazywana na
§ 8
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu,
Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na
odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając
stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. - W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży
jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt
Sprzedawcy lub przekazać go
osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak
nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt.
Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. - W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży
należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Krzysztof Abramek, Kosuty 1,
21-421 Tuchowicz - Konsument ponosi odpowiedzialność za
zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował
Konsumenta lub podmiotu,
o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania
prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza
odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami
i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w
sklepie stacjonarnym. - Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego
paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami
jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Konsument, chyba że
Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże
się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego
paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni
od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od
Umowy Sprzedaży. - Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy
Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez
Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów. - Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam
odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności
otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub
dostarczenia
dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej. - Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży,
zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania
Produktu do Sprzedawcy. - Termin czternastodniowy, w którym Konsument
może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której
Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego
własności – od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba
trzecia inna
niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie. - Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in.,
w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu
jego zindywidualizowanych potrzeb. - Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży
przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku
niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie
ściśle określonym.
§ 9
RODZAJ
I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu
korzystanie z Usługi Elektronicznej jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży
Produktu. - Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz
Usługobiorców w Sklepie odbywa
się na warunkach określonych w Regulaminie. - Usługodawca ma prawo do zamieszczania na
stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią
integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 10
WARUNKI
ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW
O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
- Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej
w § 9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne. - Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej
polegającej
na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas
oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo
zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę. - Wymagania techniczne niezbędne do współpracy
z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
- komputer
(lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu, - dostęp do poczty elektronicznej,
- przeglądarka internetowa,
- włączenie w przeglądarce internetowej cookies
oraz Javascript.
- Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania
ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze
poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób
trzecich. - Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania
danych zgodnych ze stanem faktycznym.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania
treści o charakterze bezprawnym.
§ 11
REKLAMACJE
ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG
ELEKTRONICZNYCH
- Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi
Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
krzysztofabramek@eurobiz.com.pl - W powyższej wiadomości e-mail, należy podać
jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości,
oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą
rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę. - Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę
następuje niezwłocznie, nie później niż
w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia. - Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji
jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu
reklamacyjnym lub
w inny podany przez Usługobiorcę sposób
§ 12
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Umowy
zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2.W
przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym
prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu
zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3.Wszelkie
spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą
rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji,
z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby
to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek
ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny,
zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4.
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą
(Klientem)
będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie
z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
5.
Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z
pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez
złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie
mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek
można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223).
Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy
Wojewódzkich
Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie
internetowej:
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.
Konsument może skorzystać także z bezpłatnej
pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika
konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po
zakończeniu
postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
6.
Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności
złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej
ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/